Annandagsbandy

Vaknade vid halv 11 av att telefoen ringde men det fattade jag inte då eftersom huvudet inte vill funka som det ska göra när man blir väckt. Lyckades tydligen trycka på ljud av och kunde liktförbannat inte somna om. Skit trött går jag upp på toa och sen tillbaka i sängen igen och kikar på någon gullig film. Klockan hinner bli mycket och det börjar bandy på tv (Edsbyn-Bollnäs). Inser att jag måste göra mig i ordning för den andra bandy matchen (Broberg-Sandviken) och stressar som aldrig förr.

Väl uppe på Hällåsen där bandyn är så hinner jag knappt upp på läktaren innan Broberg gör entré och fasiken vilket drag det var! Matchen är väldigt seg till en början och man tappar humöret på grund av domaren som beter sig som en julgris. Matchen spelas 3x30 pga snökaoset och match tiden bara flyger iväg. Längtandes efter att få komma hem börjar även Brobergs mål flyga in och innan det är färdigt så leder de med hela 6-1. Men matchen var långt ifrån slut. Sandviken tar och slänger in några mål de med innan matchen slutar 6-4 till Broberg och vi går hem super lyckliga och kalla om fötterna.

Så här sitter jag nu och väntar på maten så jag kan äta och sen slänga in mig i duschen och koka fläsket i sjukt varmt vatten. Bäst av allt skulle det vara att krypa ner i ett badkar med massa levande ljus tända runt om men har man inget badkar så får man ta vad man har.
Kvällen blir super lugn och jag ska sova tidigt eftersom det vankas träning imorgon kl 10.00, vet inte hur jag ska ta mig upp men annars lär jag väl vakna när mamma sätter fast sängen i dragkroken på bilen och kör iväg ut i den kalla snön.
P&K

För varje andetag,
älskar vi vårt lag.
Vi går hand i hand,
kämpar för varann,
Broberg/Söderhamn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0