Ruth Rendell - Döden genom vatten

Vi har börjat med ett projekt i skolan, men det har jag kanske redan sagt. Vi ska representera landet i en stor konferens som kommer äga rum i New York (aulan). Jag ska representera Storbritannien och nu har vi blivit tvungen att läsa en skönlitterär bok av en författare som är från det landet man har. Så därför har jag nu valt en bok av Ruth Rendell som heter "Döden genom vatten". Så nu måste jag läsa den jäkeln också och jag har ingen aning om hur tiden ska räcka till. Den handlar iaf om en tjej som Ismay och hon tror att hennes yngre syster har dödat derar styvfar Guy. Men var det verkligen hon som hade mördat honom?! Ismay blir mer och mer tveksam på det. Läs boken för förtsättningen, för det tänker jag göra.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0